skiddag i romme

Igår så var jag, Ebba, Jonna, Anneli, Maja L, Maja D, Emma, August, Simon och Jonte uppe i Romme och skidade runt. Vi var uppe från fem på morgonen och var hypertaggade hela tiden, hela resan tills vi var hemma vid åtta tiden.

Gillar ni att åka skidor?
Jag tycker det är grymt kul fast jag är inget proffs direkt. Att känna hur fartvinden viner i öronen, känna musklerna i kroppen spänna sig och bara njuta av att man glider fort nerför är underbart.
Enda problemet är skräcken för att köra in i någon, hehe.
En av de första sakerna jag gjorde var att köra in i Ebba när hon stannade i backen för att vänta in de andra. Senare körde också Jonna in i henne.

Japp, vi körde in i varandra lite då och då men inget hände. Förutom den gången då jag och Simon fastna med skidorna i varandras på något konstigt sätt så om den ena försökte resa sig upp så skulle den andra bryta benet..
Som tur hade vi muskelknutten Jonte som orkade lossa bindningarna så vi kom bort från skidorna :P

Klart så glömde jag kameran men mina vänner har förmodligen tagit massa kort i backen. Iaf på bussresan dit och hem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
VIP?

E-postadress: (det är bara jag som kan se den)

Om du vill att jag ska besöka din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0